İletişim ve Ambulans Hizmetleri
İlk yardımın hedeflerinden birisi mesaj verme, bir başkası ise yaralının hastaneye gönderilmesidir. Bunun sağlanması için, telefon veya telsiz gibi araçları kullanıp ilk yardım merkezi ile iletişim kurulmalıdır. Kurumlar arasında iletişim ağı seri olmalıdır. İlk yardımda çabukluğu sağlamak,iletişimle olanaklıdır. Bir yandan ilk yardım yapılırken, diğer yandan bir başka ilk yardımcı iletişim sağlar. Kaza yerine ilk beş dakikada ilk yardım hizmeti gelirse, kazadan ölüm oranı ancak %10 iken, 30 dakika gecikilirse kazadan ölüm oranı %50'dir.
Yeterli ve Doğru Yere Mesaj Vermenin Özellikleri Şunlardır;
•Kazanın meydana geldiği yerin ayrıntılı bildirimi,
•Araçların hasar durumu,
•Kazanın oluş şekli,
•Yaralıların sayısı,
•Yaralıların genel durumları,
•Ve gereksinim duyulan diğer teknik araçlardır.
Her kurumun personel sayısı dikkate alınarak ambulans bulundurması en idealidir. Özellikle sağlık ocaklarında ve tedavi kurumlarında yeterli donanım ve sayıda ambulans bulundurulmalıdır.
İl özel idareleri ve Belediyeler de ambulans hizmeti vererek sağlık kurumlarına yardımcı olmalıdırlar.
İlk yardımda başarı, eğitilmiş personel, araç-gereçle donatılmış ilk yardım ve ambulans hizmetleri, kurumlar arası işbirliği ve denetime bağlıdır.